SzyszUNIa

Integracyjna wioska edukacji domowej

Your Journey to a Fulfilling Life

SzyszUNIa to miejsce, gdzie dzieci są słyszane. Uczymy się, tworzymy projekty z poszanowaniem emocji i wartości. Dołącz do nas i odkrywaj świat!

SzyszUNIa – partner w rozwoju Twojego dziecka

Również z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego

Opieka i edukacja

Nasza placówka jest czynna w godzinach  7:30-16:00. Program edukacyjno – terapeutyczny realizowany jest w godzinach 8:30 – 14:30.

Wsparcie psychologiczne i terapeutyczne

Zapewniamy całodzienną pomoc (terapię i asystenturę) dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Kameralne grupy

12-osobowe grupy, gwarantują, że Twoje dziecko zawsze będzie miało pełną uwagę i wsparcie z naszej strony.

Podstawy programowe

Zapewniamy wsparcie w realizacji podstawy programowej, dostosowane do indywidualnych potrzeb każdego dziecka.

Praca projektowa

Promujemy kreatywność, twórczość i współpracę, umożliwiając dzieciom rozwijanie swoich pomysłów i wspólną eksplorację.

Kontakt z naturą

Dzieci uczestniczą w codziennych spacerach oraz outdoor`ach w pobliskim lesie.

Trening Umiejętności Społecznych

Twoje dziecko zyska pewność siebie i umiejętności potrzebne do skutecznej interakcji z innymi.

Zajęcia specjalistyczne

Organizujemy zajęcia takie jak: terapia pedagogiczna, terapia psychologiczna, terapia ręki, terapia logopedyczna, arteterapia, TUSy, fizjoterapia.

Ogłaszamy nabór na rok szkolny 2024/2025!

W roku szkolnym 2024/2025 otwieramy dwie kameralne grupy integracyjne, z miejscami dla maksymalnie 12 uczniów oraz jedną grupę terapeutyczną. Serdecznie zapraszamy wszystkie chętne dzieci.

Aktualnie zostały nam dwa wolne miejsca! Zapraszamy do rekrutacji.

Jak to działa formalnie?

Jak to działa formalnie?

Formalnie dzieci są zapisane do wybranej szkoły w ramach edukacji domowej. Polecamy naszą szkołę po sąsiedzku  – Nową Szkoła Sopot. Jeżeli dopiero decydujesz się na ten typ nauczania, zapewnimy Ci pomoc w formalnościach (szczególnie w przypadku dzieci objętych kształceniem specjalnym). W tej szkole uczeń na koniec roku szkolnego podchodzi do egzaminu z podstawy programowej.

info-bg-2

Czesne na rok szkolny 2024/2025

Zajęcia w kształceniu specjalnym

Pobyt od poniedziałku do piątku (8:30-14:30)1100 zł
Pobyt od poniedziałku do piątku (8:30-14:30) + świetlica (7:30 – 8:30 i 14:30-16:00)1300 zł

W cenie zawarte są wszystkie wyżej wymienione zajęcia, takie jak: nauka angielskiego, warsztaty, Trening Umiejętności Społecznych, zajęcia sportowe, opieka psychologiczna oraz zajęcia specjalistyczne związane z kształceniem specjalnym. W ramach czesnego dwa razy w miesiącu dzieci uczestniczą w robotyce oraz raz w miesiącu w zajęciach z majsterkowania.

Dodatkowo, opcjonalnie, dostępne są płatne usługi wyżywienia (catering).

Pobyt jeden lub dwa dni w tygodniu (9:30-12:30)120 zł / h

Istnieje możliwość uczestniczenia w zajęciach grupowych raz lub dwa razy w tygodniu w godzinach od 9:00 do 12:30. Ta opcja skierowana jest do dzieci, które nie mogą uczestniczyć w naszym programie każdego dnia. Dzień i godziny obecności ustalamy indywidualnie.

Koszty zajęć kwalifikują się do rozliczenia z subwencji oświatowej jako zajęcia terapeutyczne.

Dlaczego warto uczyć się z nami?

Każde dziecko rozwija się w swoim i komfortowym dla niego tempie

Edukacja domowa stanowi efektywną alternatywę dla szkoły tradycyjnej, eliminując problem „uśredniania” poziomu wiedzy. W naszej placówce stosujemy indywidualne podejście do każdego ucznia, co pozwala na rozwijanie ich pasji oraz przekazywanie wiedzy w niekiedy niekonwencjonalny, ale fascynujący i efektywny sposób.

Kreatywność jest jedną z naszych ważniejszych zasad

Opcja nauki poza murami szkoły, którą proponujemy naszym podopiecznym daje możliwości do odkrywania świata i uczenia się w sposób bardzo naturalny, a zarazem i wyjątkowo efektywny. Zamiast tradycyjnej lekcji przyrody wybierzemy się na łąkę bądź do lasu, gdzie w autentyczny sposób poznamy tajemnice natury i otoczenia.

Nie mamy sprawdzianów, ocen cząstkowych, ławek i odpytywania przed tablicą

Uczymy się w miłej i przyjemnej atmosferze pozbawionej stresu i oceniania się nawzajem. Nie dążymy do narzucanego standardu, a prace naszych podopiecznych nie są oceniane, lecz doceniane i wspólnie analizowane, by móc ustalić dalsze cele i kierunki działania.

Zapewniamy kontakt z rówieśnikami oraz warunki dla bezpiecznej socjalizacji

Kameralna atmosfera, różnorodne środowisko i wykwalifikowany zespół terapeutów, psychologów i pedagogów pomagają dzieciom budować zdrowe relacje towarzyskie w bezpiecznym środowisku. Kształtujemy w nich otwartość, empatię oraz szacunek do innych i siebie.

Dbamy o to, by nasi podopieczni mieli systematyczny kontakt z naturą

Z przeprowadzonych badań wynika, że kontakt z naturą skutecznie obniża stres i wiążące się z nim napięcia, dlatego też tereny zielone naszej wioski i częstotliwość zajęć na powietrzu pozytywnie wpływają na ogólny rozwój dzieci, budowanie u nich poczucia bezpieczeństwa oraz na harmonijny rozwój zmysłów.

Znajdujemy się w dogodnej lokalizacji w Sopocie (na granicy z Gdańskiem)

Lokalizacja w Sopocie, w sąsiedztwie lasu, to idealne miejsce na szkołę. Dzieci mają tu bliskość natury i dostęp do inspirującej przyrody. Dodatkowo, spokojne otoczenie sprzyja skupieniu i naukom, a wygodny dojazd ułatwia codzienne podróże do szkoły.

Kim jesteśmy?

Nasz zespół to grupa wykwalifikowanych i doświadczonych specjalistów, którzy oddają się swojej pracy z pasją i poświęceniem. Wiemy, że każde dziecko jest unikalne i ma swój niepowtarzalny styl uczenia się, dlatego stale podnosimy swoje kwalifikacje i angażujemy się w rozwój zawodowy. Jesteśmy przyjaźni, otwarci i zawsze gotowi pomóc naszym podopiecznym w rozwijaniu ich umiejętności i zdobywaniu wiedzy.

Joanna Czarnecka

koordynator terapeutyczny, terapeuta, pedagog specjalny, trener TUS

Mama dwóch cudownych chłopców i pedagog z pasją. W pracy ważne jest dla niej pełne zaangażowanie i holistyczne działanie względem swoich podopiecznych. Absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego na kierunkach pedagogika specjalna (praca z dziećmi oraz dorosłymi), pedagogika przedszkolna, wczesnoszkolna oraz edukacja i rehabilitacja osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Uczestniczka wielu szkoleń z zakresu m.in. metody krakowskiej, terapii ręki, terapii dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, Growth Though Play System™, terapia TSR. Od dłuższego czasu interesuje się edukacją alternatywną i w końcu postanowiła spełnić swoje marzenie otwierając placówkę, w której dzieci i ich rodzice mogą się czuć słyszani i doceniani.

Volha Leanovich (Ola)

koordynator edukacyjny, nauczyciel wczesnoszkolny, pedagog specjalny

Entuzjastka nieustannego rozwoju, poszerzania granic oraz eksplorowania nowych rzeczy. Z wykształcenia jest nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej (kształcenie integracyjne) oraz oligofrenopedagogiem. Nauczanie postrzega jako sposób wpływania na przyszłość młodych umysłów. Wierzy w otwartą i przyjazną atmosferę w grupie, w której dzieci swobodnie zadają pytania, wyrażają swoje myśli i dzielą się swoimi pomysłami. Pracuje nad stworzeniem takiego środowiska, w którym każdy czułby się akceptowany i wspierany. Czas wolny lubi spędzać oglądając wystawy sztuki współczesnej oraz zwiedzając nieodkryte wcześniej miasta i miasteczka.

Magdalena Wenta

psycholog, terapeuta, terapeuta zajęciowy

Jest psychologiem i terapeutą zajęciowym. W pracy z dziećmi bardzo ceni sobie zbawienną rolę twórczości oraz plastyki. Jest to bowiem sposób na delikatniejsze poruszanie trudnych tematów, a także metoda na nawiązanie porozumienia z podopiecznym w formie przyjemnej aktywności. Za niezwykle ważny w terapii temat uznaje cielesność, integrację sensoryczną, poczucie u dzieci własnego “JA”, które są podstawą odczuwania komfortu oraz bezpieczeństwa. Prywatnie jest fanką filmów oraz szycia maskotek.

Michalina Karczewska

psycholog, terapeuta, trener TUS

Absolwentka psychologii na Uniwersytecie SWPS w Sopocie. Doświadczenie zdobywała na oddziale Pediatrycznym i Mukowiscydozy w Szpitalu Dziecięcym Polanki oferując wsparcie psychologiczne dzieciom i dorosłym. Pracowała również w przedszkolu z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz prowadząc terapię dzieci w spektrum autyzmu. W pracy z dziećmi najbliższe jej jest indywidualne podejście przy jednoczesnym tworzeniu bezpiecznej przestrzeni do rozwoju. Stale podnosi swoje kwalifikacje uczestnicząc w różnych kursach i szkoleniach. Prywatnie jest wielbicielką historii mody oraz podróży.

Anna Skupińska

psycholog, arteterapeuta

W Szyszuni łączy miłość do sztuki z pracą terapeutyczną z uczniami. Swoją przyszłość wiąże ze specjalizacją w psychologii klinicznej i diagnostyką psychologiczną zaburzeń ze spektrum autyzmu i ADHD. Na co dzień edukuje i wspiera neuroróżnorodność. Prywatnie jest miłośniczką psów, starego kina i wszystkiego co vintage.