SzyszUNIa

Integracyjna wioska edukacji domowej

Your Journey to a Fulfilling Life

SzyszUNIa to miejsce, gdzie dzieci są słyszane. Uczymy się, tworzymy projekty z poszanowaniem emocji i wartości. Dołącz do nas i odkrywaj świat!

SzyszUNIa – partner w rozwoju Twojego dziecka

Również z orzeczeniem o kształceniu specjalnym

Opieka i edukacja

Zaopiekujemy się Twoim dzieckiem w godzinach 8:30-14:00 (z możliwością wydłużenia o godziny świetlicowe)

Wsparcie psychologiczne i terapeutyczne

Zapewniamy całodzienną pomoc dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Kameralne grupy

12-osobowe grupy, gwarantują, że Twoje dziecko zawsze będzie miało pełną uwagę i wsparcie z naszej strony

Podstawy programowe

Zapewniamy wsparcie w realizacji podstawy programowej, dostosowane do indywidualnych potrzeb każdego dziecka

Praca projektowa

Promujemy kreatywność, twórczość i współpracę, umożliwiając dzieciom rozwijanie swoich pomysłów i wspólną eksplorację

Kontakt z naturą

Dzięki prywatnemu ogródkowi oraz bliskości urokliwego Parku Oliwskiego, dostępnego zaledwie 5 minut spacerem

Trening Umiejętności Społecznych

Twoje dziecko zyska pewność siebie i umiejętności potrzebne do skutecznej interakcji z innymi

Zajęcia specjalistyczne

Organizujemy zajęcia takie jak: terapia pedagogiczna, psychologiczna, terapia ręki, arteterapie, elementy SI, dogoterapia

Ogłaszamy nabór na rok szkolny 2023/2024 oraz 2024/2025!

W roku szkolnym 2023/2024 tworzymy grupę terapeutyczną, dedykowaną dzieciom z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego oraz tym, które wymagają indywidualnego wsparcia według opinii rodziców.

W roku szkolnym 2024/2025 otwieramy dwie kameralne grupy integracyjne, z miejscami dla maksymalnie 12 dzieci, serdecznie zapraszając wszystkie chętne dzieci.

Jak to działa formalnie?

Jak to działa formalnie?

Formalnie dzieci są zapisane do wybranej przez Ciebie szkoły w ramach edukacji domowej. Jeżeli dopiero decydujesz się na ten typ nauczania, zapewnimy Ci pomoc w formalnościach (szczególnie w przypadku dzieci objętych kształceniem specjalnym). W tej szkole uczeń na koniec roku szkolnego podchodzi do egzaminu z podstawy programowej.

info-bg-2

Czesne na rok szkolny 2023/2024

Zajęcia w kształceniu specjalnym

Pobyt od poniedziałku do piątku (8:30-14:30)950 zł
Pobyt od poniedziałku do piątku (8:30-14:30) + świetlica (14:30-16:00)1150 zł

W cenie zawarte są wszystkie wyżej wymienione zajęcia, takie jak: nauka angielskiego, warsztaty, Trening Umiejętności Społecznych, zajęcia sportowe, opieka psychologiczna oraz zajęcia specjalistyczne związane z kształceniem specjalnym.

Dodatkowo, opcjonalnie, dostępne są płatne usługi wyżywienia (catering) oraz dodatkowe zajęcia, takie jak robotyka i majsterkowanie.

Pobyt jeden lub dwa dni w tygodniu (9:30-12:30)90 zł / h

Istnieje możliwość uczestniczenia w zajęciach grupowych raz lub dwa razy w tygodniu w godzinach od 9:30 do 12:30. Ta opcja skierowana jest do dzieci, które nie mogą uczestniczyć w naszym programie każdego dnia. Dzień i godziny obecności ustalamy indywidualnie.

Koszty zajęć kwalifikują się do rozliczenia z subwencji oświatowej jako zajęcia terapeutyczne.

Dlaczego warto uczyć się z nami?

Każde dziecko rozwija się w swoim i komfortowym dla niego tempie

Edukacja domowa stanowi efektywną alternatywę dla szkoły tradycyjnej, eliminując problem „uśredniania” poziomu wiedzy. W naszej placówce stosujemy indywidualne podejście do każdego ucznia, co pozwala na rozwijanie ich pasji oraz przekazywanie wiedzy w niekiedy niekonwencjonalny, ale fascynujący i efektywny sposób.

Kreatywność jest jedną z naszych ważniejszych zasad

Opcja nauki poza murami szkoły, którą proponujemy naszym podopiecznym daje możliwości do odkrywania świata i uczenia się w sposób bardzo naturalny, a zarazem i wyjątkowo efektywny. Zamiast tradycyjnej lekcji przyrody wybierzemy się na łąkę bądź do lasu, gdzie w autentyczny sposób poznamy tajemnice natury i otoczenia.

Nie mamy sprawdzianów, ocen cząstkowych, ławek i odpytywania przed tablicą

Uczymy się w miłej i przyjemnej atmosferze pozbawionej stresu i oceniania się nawzajem. Nie dążymy do narzucanego standardu, a prace naszych podopiecznych nie są oceniane, lecz doceniane i wspólnie analizowane, by móc ustalić dalsze cele i kierunki działania.

Zapewniamy kontakt z rówieśnikami oraz warunki dla bezpiecznej socjalizacji

Kameralna atmosfera, różnorodne środowisko i wykwalifikowany zespół terapeutów, psychologów i pedagogów pomagają dzieciom budować zdrowe relacje towarzyskie w bezpiecznym środowisku. Kształtujemy w nich otwartość, empatię oraz szacunek do innych i siebie.

Dbamy o to, by nasi podopieczni mieli systematyczny kontakt z naturą

Z przeprowadzonych badań wynika, że kontakt z naturą skutecznie obniża stres i wiążące się z nim napięcia, dlatego też tereny zielone naszej wioski i częstotliwość zajęć na powietrzu pozytywnie wpływają na ogólny rozwój dzieci, budowanie u nich poczucia bezpieczeństwa oraz na harmonijny rozwój zmysłów.

Znajdujemy się w dogodnej lokalizacji w Gdańsku Oliwie

Lokalizacja w Gdańsku Oliwie, w sąsiedztwie Parku Oliwskiego, to idealne miejsce na szkołę. Dzieci mają tu bliskość natury i dostęp do inspirującej przyrody. Dodatkowo, spokojne otoczenie sprzyja skupieniu i naukom, a wygodny dojazd ułatwia codzienne podróże do szkoły.

Kim jesteśmy?

Nasz zespół to grupa wykwalifikowanych i doświadczonych specjalistów, którzy oddają się swojej pracy z pasją i poświęceniem. Wiemy, że każde dziecko jest unikalne i ma swój niepowtarzalny styl uczenia się, dlatego stale podnosimy swoje kwalifikacje i angażujemy się w rozwój zawodowy. Jesteśmy przyjaźni, otwarci i zawsze gotowi pomóc naszym podopiecznym w rozwijaniu ich umiejętności i zdobywaniu wiedzy.

Joanna Czarnecka

koordynator terapeutyczny, terapeuta, pedagog specjalny, trener TUS

Mama dwóch cudownych chłopców i pedagog z pasją. W pracy ważne jest dla niej pełne zaangażowanie i holistyczne działanie względem swoich podopiecznych. Absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego na kierunkach pedagogika specjalna (praca z dziećmi oraz dorosłymi), pedagogika przedszkolna, wczesnoszkolna oraz edukacja i rehabilitacja osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Uczestniczka wielu szkoleń z zakresu m.in. metody krakowskiej, terapii ręki, terapii dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, Growth Though Play System™, terapia TSR. Od dłuższego czasu interesuje się edukacją alternatywną i w końcu postanowiła spełnić swoje marzenie otwierając placówkę, w której dzieci i ich rodzice mogą się czuć słyszani i doceniani.

Volha Leanovich (Ola)

koordynator edukacyjny, nauczyciel wczesnoszkolny, pedagog specjalny

Entuzjastka nieustannego rozwoju, poszerzania granic oraz eksplorowania nowych rzeczy. Z wykształcenia jest nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej (kształcenie integracyjne) oraz oligofrenopedagogiem. Nauczanie postrzega jako sposób wpływania na przyszłość młodych umysłów. Wierzy w otwartą i przyjazną atmosferę w grupie, w której dzieci swobodnie zadają pytania, wyrażają swoje myśli i dzielą się swoimi pomysłami. Pracuje nad stworzeniem takiego środowiska, w którym każdy czułby się akceptowany i wspierany. Czas wolny lubi spędzać oglądając wystawy sztuki współczesnej oraz zwiedzając nieodkryte wcześniej miasta i miasteczka.

Karolina Lembowicz

koordynator terapeutyczny, terapeuta, pedagog specjalny, trener TUS, diagnosta ADOS-2

Absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego na kierunku pedagogika specjalna. Studentka ostatniego roku psychologii. Certyfikowany diagnosta ADOS-2 dla osób w spektrum autyzmu. Uczestniczka wielu szkoleń z zakresu m.in: metody krakowskiej, terapii ręki, treningu umiejętności społecznych, terapii dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, Growth Though Play System™. Współzałożycielka szkoły SzyszUNIA.

Magdalena Wenta

psycholog, terapeuta, terapeuta zajęciowy

Jest psychologiem i terapeutą zajęciowym. W pracy z dziećmi bardzo ceni sobie zbawienną rolę twórczości oraz plastyki. Jest to bowiem sposób na delikatniejsze poruszanie trudnych tematów, a także metoda na nawiązanie porozumienia z podopiecznym w formie przyjemnej aktywności. Za niezwykle ważny w terapii temat uznaje cielesność, integrację sensoryczną, poczucie u dzieci własnego “JA”, które są podstawą odczuwania komfortu oraz bezpieczeństwa. Prywatnie jest fanką filmów oraz szycia maskotek.

Michalina Karczewska

psycholog, terapeuta, trener TUS

Absolwentka psychologii na Uniwersytecie SWPS w Sopocie. Doświadczenie zdobywała na oddziale Pediatrycznym i Mukowiscydozy w Szpitalu Dziecięcym Polanki oferując wsparcie psychologiczne dzieciom i dorosłym. Pracowała również w przedszkolu z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz prowadząc terapię dzieci w spektrum autyzmu. W pracy z dziećmi najbliższe jej jest indywidualne podejście przy jednoczesnym tworzeniu bezpiecznej przestrzeni do rozwoju. Stale podnosi swoje kwalifikacje uczestnicząc w różnych kursach i szkoleniach. Prywatnie jest wielbicielką historii mody oraz podróży.

Anna Skupińska

arteterapeuta

W Szyszuni łączy miłość do sztuki z pracą terapeutyczną z uczniami, przyszła psycholożka na ostatnim roku studiów. Swoją przyszłość wiąże ze specjalizacją w psychologii klinicznej i diagnostyką psychologiczną zaburzeń ze spektrum autyzmu i ADHD. Na co dzień edukuje i wspiera neuroróżnorodność. Prywatnie jest miłośniczką psów, starego kina i wszystkiego co vintage.